Класний керівник


Модель діяльності класного керівника

    Класний керівник у загальноосвітньому закладі — де педагог, який займається організацією, координацією та проведенням позакласної виховної роботи.
    Основні обов'язки класного керівника:
  1. Організаційна робота: ведення журналу; розподіл доручень у класі; організація чергування в класі, в школі; зовнішній вигляд учнів; організація харчування.
  2. Робота з батьками.
  3. Навчальна діяльність:
— контроль за відвідуванням;
— організація допомоги в навчанні хворим учням;
— взаємозв’язок з іншими вчителями-предметниками:
— створення умов для розвитку обдарованих дітей.
Основні завдання класного керівника:
  1. Організація виховної і розвивальної діяльності.
  2. Організація і розвиток колективу.
  3. Допомога в становленні особистості учня, створення умов для збагачення його внутрішніх сил, інтересів і здібностей.
    Головні функції класного керівника:
діагностуюча
комунікативна
виховна
проектуюча
оцінювальна
корективна
Планування роботи класного керівника
Важливою умовою діяльності класного керівника є кваліфіковане, якісне планування.
    1 .Воно має здійснюватися на загальнопедагогічних принципах народності, культуровідповідності та природовідповідності, гуманізації та демократизації, послідовності та системності, оптимальному поєднанні словесно-інформаційних та практичних відділів діяльності.
    2. Вимоги до складання плану;
— план має бути спрямований на виконання основного завдання школи — виховання громадянина України;
— конкретність: усі накреслені справи повинні мати чіткі завдання, конкретні терміни та реальних виконавців;
— план має бути доступним стосовно віку та інтелектуально-морального потенціалу дітей:
- опора на учнівський колектив, сім'ю, громадськість.




1.Психолого-педагогічна характеристика класу
2. Основні завдання.
3. Виховні заходи. 4. Індивідуальна робота з учнями.
5. Заходи щодо охорони здоров'я.
6. Робота з батьками та громадськістю

Форми роботи з учнями

Пізнавальна діяльність: усні журнали; класний лекторій; екскурсії; конкурси; турніри; олімпіади; навчальна конференція тощо.
Ціннісно-орієнтовна діяльність: диспути; уроки культури; бесіди за круглим столом. Художньо-естетична діяльність: концерти самодіяльності; виставки ;свята ; тематичні вечори; години поезії, музики; пісні ;художні конкурси ;театральні вистави.
Вільне спілкування: класні свята; «вогники»; вечори відпочинку ; дні народження;
прогулянки ;змагання.

Форми роботи з батьками

Прес-конференції    Дні колективного відпочинку
День сім'ї                  Узагальнення досвіду батьків
Диспути                    Батьківські вечорниці
Сімейні свята           Конкурси
************************************************************************


ДЕСЯТЬ ПОРАД КЛАСНОМУ КЕРІВНИКОВІ

(зі «100 порад у чителеві» В.О.Сухомлинського)
Пам 'ятайте:
* ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, з людиною. Місія школи боротися за людину;  об’єкт нашої праці — найтонші сфери духовного життя особистості, яка формується, — розум, почуття, воля, переконаність, самосвідомість;
* виховувати людину — це передусім знати її душу, бачити та відчувати її індивідуальний світ. Справжнє виховання — це самовиховання;
* немає в дитини нічого такого, що вимагало б від педагога жорстокості. Не давайте прорости в своїй душі насінню зневіри в людину'. підозріливості;
*немає якихось єдиних для всіх школярів передумов успіхів у навчанні. І саме поняття успіхи у навчанні — річ відносна: для одного високий рівень, для іншого й середній рівень — велике досягнення:
* у спіх у навчанні — це стежка, що веде до того куточка дитячого серця, в якому горить вогник бажання бути гарним. Бережіть цю стежку і цей вогник;
* слово — могутній борець за людську душу. Створюйте інтелектуальний фон для запам'ятовування, заучування, збереження в пам'яті програмного матеріалу. Дитина стає байдужою, несприйнятливою до слова, якщо слово не живе в її душі як засіб творчості, якщо вона тільки заучує чужі думки, і не творить своїх та не виражає їх словами. Бійтесь байдужості, бійтеся згаслого погляду дитини! Навчіть її активно, пристрасно ставитися до слова:
* спонукайте учнів до читання — найважливішого рятівного засобу для успішного навчання. Ніяке захоплення не принесе користі, якщо воно не зачіпає думки, душі, серця. Перше захоплення — це має бути захоплення книжкою;
* доброзичливість, розумна доброта — ось що має бути атмосферою життя дитячого колективу, головним тонусом взаємовідносин педагога і дітей. Якщо ви навчили свого вихованця відчувати людину серцем, ваша доброзичливість здатна творити чудеса:
* уміння володіти собою, тримати себе в руках—одне з найбільш необхідних умінь, від якого залежать і успіх діяльності педагога, і його здоров'я.
Тобі, класний керівнику!

Бережи довір’я дітей. Будь компетентним, чесним педагогом
Умій тримати «в собі» дитячі таємниці
Добре знай можливості кожного учня
Не дивися на учня «зверху вниз»
Успіх справи залежить від спільних колективних дій учителя та учня
Підлеглість дуже рідко буває приємною
Якомога більше вимогливості до учня і більше поваги до нього
Сліпа згода, що не грунтується на особистому переконанні, не має сили
Будь ворогом керівництва за принципом: кого хочу — милую, кого хочу — караю
Умій керувати своїми почуттями. Не порушуй педагогічної етики
Умій побачити й оцінити ситуацію очима дітей.

**************************************************************************

«Формування національної свідомості, патріотичних почуттів учнів засобами національно-патріотичного виховання».


    Провідна ідея: виховати у майбутніх громадян України почуття обов'язку і поняття честі, уміння підкоритися товаришеві й наказати йому, бути ввічливим, суворим, добрим і стійким - залежно від умов життя, удосконалення особистості не тільки як головної продуктивної сили, а й як активного громадянина України, духовно багатої, морально благородної особи. На цьому зосереджуються зусилля всієї системи виховання, формування особи нового типу суверенної держави
    Мета: виховання молодої людини - патріота України, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну, демократичну, правову і соціальну державу, виявляти національну гідність, знати і цивілізовано відстоювати свої громадянські права та виконувати обов'язки, сприяти громадянському миру і злагоді в суспільстві, бути конкурентоспроможним, успішно самореалізуватися в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал, носій української національної культури. Передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду і на цій основі формування особи стіс них рис громадянина України: національної свідомості, розвинутої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної культури, розвиток індивідуальних здібностей, таланту.
Задачі:
формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля держави, готовність її захищати;
забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, жінки-матері, культури та історії свого народу;
формування високої мовної культури, оволодіння українською
мовою;
прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій українців та представників інших націй, які живуть в Україні;
виховання духовної культури особистості, створення умов для вибору нею своєї світоглядницької позиції;
утвердження принципів вселюдської моралі, правди, справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності та моралі;
формування творчої особистості, виховання цивілізованого господаря;
забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров'я;
виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки;
формування глибокого усвідомлення взаємозв'язку між ідеями свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю;
формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою;
розвиток індивідуальних здібностей і талантів молоді, забезпечення умов їх самореалізації;
формування у дітей і молоді уміння міжособистісного спілкування та підготовки до життя в умовах ринкових відносин.
    Наукова основа:
використання інтегрованих технологій;
Юхновський, І. Про ідеологію і політику Українського інституту національної пам’яті;
Афанасьев, А. Педагогічні основи військово-патріотичного виховання військовослужбовців строкової служби Збройних Сил України.
Актуальність: у сучасному житті приділяється багато уваги національної самосвідомості учнів, згуртовується колектив за допомогою колективних справ, участі у заходах, зорієнтованих на патріотичне виховання, відродження культури, традицій, збереження мови, народу.
Новизна: сьогодні в умовах величезних змін у соціальному, економічному і політичному житті України постала проблема радикальної перебудови у сфері виховання, тому передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду і на цій основі формування особистіших рис громадянина України: національної свідомості, розвинутої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної культури, розвиток індивідуальних здібностей, таланту є найголовнішою проблемою на сьогоднішній день.
Результативність: забезпечення сприятливими умовами для
самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей; для розвитку професіоналізму, високої мотивації до праці як основи конкурентоспроможності особистості, позитивна динаміка зростання рівня патріотизму в країні, зростання соціальної і трудової активності населення, його внеску до розвитку основних сфер життя, діяльності суспільства і держави, подолання екстремістських проявів окремих груп населення та інших негативних явищ, відродження духовності, соціально-економічна і політична стабільність та зміцнення національної безпеки.

  ВИСНОВКИ
Результативність
   Мета Загальнодержавної цільової соціальної програми патріотичного виховання населення полягає у забезпеченні цілеспрямованої, комплексної, послідовної і взаємоузгодженої за часом, ресурсами та результатами
діяльності органів державної влади і громадськості щодо патріотичного виховання населення України.
   Проблема передбачає створення цілісної системи патріотичного виховання дітей шляхом реалізації таких завдань:
- визнання й забезпечення в реальному житті прав людини, її прав та гідності як найвищої соціальної цінності; утвердження гуманістичної моралі та формування поваги до таких цінностей як свобода, рівність, справедливість, чесність, відповідальність;
- утвердження толерантного світогляду, сприйнятливості до культурного плюралізму, шанобливого ставлення до інших культур і традицій;
- забезпечення сприятливих умов для самореалізацїї особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей; для розвитку професіоналізму, високої мотивації до праці як основи конкурентоспроможності особистості;
- формування громадянської ідентичності, відчуття належності до рідної землі, народу; визнання духовної єдності поколінь та спільності культурної спадщини; утвердження почуття патріотизму, відданості у служінні Батьківщині;
- формування соціальної активності особистості: готовність до участі у процесах державотворення, здатність до спільного життя та співпраці у громадянському суспільстві, готовність взяти на себе відповідальність; здатність розв’язувати конфлікти у відповідності з демократичними принципами, здатність до самостійного життєвого вибору;
- формування психологічної та фізичної готовності населення до виконання громадянського та конституційного обов'язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу і розвиток мотивації населення до державної та військової служби;
- розвиток критичного мислення, що забезпечує здатність усвідомлювати та відстоювати особисту позицію в тих чи інших питаннях, вміння знаходити нові ідеї та критично аналізувати проблеми, брати участь у дебатах, вміння
переосмислювати дії та аргументи, передбачати можливі наслідки дій та вчинків;
- формування політичної та правової культури, знань про політичні системи та владу на всіх рівнях суспільного життя, про закони та законодавчі системи; утвердження поваги до Конституції України, законодавства, державної символіки, державної мови;
- уміння визначати форми та способи своєї участі в житті суспільства, спілкуватись з демократичними інститутами, органами влади, захищати і підтримувати закони та права людини, бути обізнаним зі способами соціального захисту.
Очікувані результати Реалізація проблеми дасть змогу:
- забезпечити утвердження гуманістичної моралі та формування поваги до таких цінностей як свобода, рівність, справедливість;
- забезпечити утвердження толерантного світогляду, сприйнятливості до культурного плюралізму, загальнолюдських цінностей, толерантного ставлення до інших культур і традицій;
- забезпечити сприятливими умовами для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей; для розвитку професіоналізму, високої мотивації до праці як основи конкурентоспроможності особистості;
- підвищити рівень громадянської ідентичності, відчуття належності до рідної землі, народу; визнання духовної єдності поколінь та спільності культурної спадщини; утвердження почуття патріотизму, відданості у служінні Батьківщині;
- підвищити рівень соціальної активності особистості: готовність до участі у процесах державотворення, здатність до спільного життя та співпраці у громадянському суспільстві, готовність взяти на себе відповідальність; здатність розв’язувати конфлікти у відповідності з демократичними принципами, здатність до самостійного життєвого вибору;
- підвищити рівень психологічної та фізичної готовності підлітків до виконання громадянського та конституційного обов'язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, престижу і розвиток мотивації населення до державної та військової служби; гуманістичних цінностей;
- підвищити загальний рівень політичної та правової культури, знань про політичні системи та владу на всіх рівнях суспільного життя, про закони та законодавчі системи; утвердження поваги до Конституції України, законодавства, державної символіки, державної мови;
- підвищити рівень уміння визначати форми та способи своєї участі в житті суспільства, спілкуватись з демократичними інститутами, органами влади, захищати і підтримувати закони та права людини, бути обізнаним зі способами соціального захисту.
Кінцевим результатом реалізації проблеми передбачається позитивна динаміка зростання рівня патріотизму в дітей, зростання соціальної і трудової активності, внеску до розвитку основних сфер життя, діяльності суспільства і держави, подолання екстремістських проявів та інших негативних явищ, відродження духовності, соціально-економічна і політична стабільність та зміцнення національної безпеки.

Немає коментарів:

Дописати коментар